نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

انواع پیچ و کاربردهای صنعتی آن

پیچ ام دی اف برای اتصال و محکم کردن دو قطعه با جنس یکسان و یا دو متریال با جنس متفاوت به کار می رود.در ظاهر یک استوانه است که دارای رزوه های مارپیچی به دور آن به طور کامل و یا نیمه می باشد.پیچ ها دارای یک سر به اشکال مختلف هستند که برای پیچاندن پیچ توسط انواع پیچگوشتی،آچار و ... می باشد و از بدنه پیچ بزرگ تر است و بر روی ساقه پیچ سوار است.انواع پیچ تقریبا در تمامی صنایع کوچک و بزرگ کاربرد دارند.پیچ ها دسته بندی های مختلفی دارند و بر اساس ظاهر و سایر مشخصات دسته بندی می شوند.

سر پیچ نیز بر اساس استفاده دسته بندی می شوند

سر مخفی:برخی پیچ ها به طور کامل در قطعه کار فرو می رود و با سطح صاف و یکدست می شوند.سر مخفی غالبا به شکل تخت می باشد.

سر نیمه گرد:که در مواردی به کار می رود که نیازی به سطح صاف نیست.نوعی از سرگرد هست که واشردار می باشد و برای اتصال ورق های فلزی کاربرد دارد.

سر ذوزنقه ای که سطح حامل پیچ را افزایش می دهد.

سرهای شش گوش نیز از از انواع سری می باشند.

یکی از پیچ های پر کاربرد،پیچ چوب می باشد.پیچ چوب نیمه رزوه و با رزوه بزرگ با فاصله زیاد می باشد که برای متصل کردن انواع چوب،ام دی اف و فایبرگلاس کاربرد دارد.بخشی که رزوه ندارد برای لغزیدن به داخل قطعه رویی می باشد.سر پیچ در پیچ چوب دارای اشکال تخت،گرد یا بیضی هستند.رنگ این پیچ ها نقره ای یا زرد هستند و دارای پوشش زینک یا استیل استنلس هستند.پیچ چوب باید استاندارد DIN 7997  داشته باشد.

یکی دیگر از پیچ های کاربردی به پیچ ماشین معروف است.این مدل پیچ در طول ساقه به طور کامل رزوه دارد و با مهره استفاده می شوند.پوشش این نوع پیچ از زینک می باشد.سایزهای کاربردی این نوع پیچ شامل 8×32، 6×32، 10×32، 10×24 می باشد.پیچ ماشین باید استاندارد DIN7985 باشد.

پیچ نوک بر نیز یک نوع پیچ شبیه به پیچ ماشین است در سر آن ها یک بریدگی دارد.این نوع پیچ برای جایی که برای بستن پیچ به گشتاور بالا نیاز است کاربرد دارد.

پیچ فلز یا پیچ MDF که برای اتصال فلزات،ورق های فلزی و در برخی موارد پلاستیک و فایبرگلاس به کار می رود.پیچ فلزی برای اتصال فلز به چوب  بسیار کاربردی می باشد چرا که این نوع پیچ رزوه های ریز با فاصله های کوتاه و در کل طول ساقه پیچ دارد.پیچ فلز با سرهای دوسو،چهارسو،واشردار در بازار موجود می باشند.پیچفلز باید استاندارد DIN7981 داشته باشد.

یک مدل پیچ،شبیه پیچ فلز نیز وجود دارد که دارای سری به صورت مته می باشد تا هنگام سوراخکاری راه خود را باز کند و به پیچ نوک مته ای شناخته می شود.پیچ نوک مته ای از جنس استیل می باشد و در برخی برندها پوشش زینک دارد.سر این نوع پیچ شش گوش می باشد و گاها در مدل واشردار هم کاربرد دارند.پیچ نوک مته ای باید استاندارد DIN7504  داشته باشد.

در صنایع،پیچ شش گوش از همه پیچ ها پر کاربرد تر است.پیچشش گوش دارای سری به شکل شش ضلعی می باشد و برای باز و بسته کردن آن از آچار یا آچار فرانسه استفاده می شود.این پیچ هم در شکل تمام رزوه و هم در شکل نیمه رزوه کاربرد دارد.در برخی مدل های این پیچ،پوشش خشکه،استیل و گالوانیزه به کار نمی رود.این نوع پیچ باید استاندارد DIN933  یا DIN931  داشته باشند.

نوعی از پیچ که در جایی که به علت حرکت و تکان،ارتعاش ایجاد می شود و امکان دارد پیچ از جای خود بیرون بیاید،استفاده می شود،پیچ بار می باشد که یک سر نیم حلال دارد و در زیر آن از داخل دارای یک بخش مربعی است که کامل در کار فرو رود تا در زمان ارتعاش،پیچ باز نشود.

پیچ لگ(lag )از نظر ظاهر شبیه پیچ چوب است اما سر آن شش گوش یا چهارگوش است و در انتها به شکل مخروطی رزوه شده است.پیچ لگ برای متریال پایه ای که برای بستن پیچ با گشتاور بالا نیاز دارد و در صنایع ساختمانی و چوبی به کار می رود.استاندار این پیچ DIN571 می باشد.

یک مدل پیچ هست که سر شش گوش و آلن خور دارد.برای باز و بسته کردن آن باید از آچار آلن استفاده کرد.استاندارد پیچ آلن یا سوکتی باید DIN912 باشد.

پیچ های مغزی برای محکم کردن سطوح استفاده می شوند و معمولا به صورت آلن تولید می شوند.

samsung-repair.takblog.net

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:23

نحوه بستن انتهائی کابل NKBA

الف – بریدن کابل نسوز

۱- کابل باید به اندازه ای بریده شود که سر آن به راحتی به شین ها و یا دستگاه های محل اتصال برسد.

۲- قبل از بریدن کابل باید محل برش را علامت گذاری کرده و دو طرف علامت را توسط سیم با نوار بسته، سپس آن را برید.

ب – برداشتن لایه های روی غلاف سربی کابل

۱- روکش خارجی کابل را می توان به اندازه ای که سر کابل به راحتی روی کابل قرار بگیرد با اندازه گذاری مشخص کرد و سپس انتهای این محل را به وسیله یک نوار محکم بست.

۲ – روکش خارجی از روی کابل باز شده و در فاصلۀ بسیار کمی از نوار بسته شده با چاقو بریده شود.

۳- بانداژ فولادی مانند محافظ خارجی باید برداشته شود. با این تفاوت که باید آن را به وسیلۀ سوهان سه گوش (نه با اره) خط انداخته و سپس با انبردست از کابل جدا نمود.

۴- روکش داخلی کابل نیز برداشته و به وسیله چاقو جدا شود.

۵- عایق کاغذی روی غلاف سربی کابل به وسیله چراغ کوره ای حرارت داده شود و سپس برداشته شود.

۶۔ غلاف سربی با نفت و با بنزین تمیز شود.

ج – جدا نمودن غلاف سربی کابل

۱۔ غلاف سربی را در محل که باید بریده شود دور تا دور خط انداخته، سپس از این محل تا سر کابل سیلیکونی دو خط نزدیک به هم در امتداد طول آن ایجاد کرده و توسط سرب بازکن با دم تخت نوار بین این دو خط موازی برداشته شود.

۲- روکش سربی درآورده شود.

۳- پلیسه به وجود آمده در اثر جدا شدن غلاف سربی به وسیله چاقو با سرب بازکن گرفته شود.

تذکر: مقداری از غلاف سربی و عایق کاغذی زیر آن باید در داخل محفظه سر کابل قرار گیرد، که اندازه آن بسته به سر کابل مورد استفاده توسط کارخانه سازنده در کاتالوگ مربوط به آن داده می شود.

د- برداشتن عایق های روی سیم ها

۱– عایق کاغذی زیر غلاف سربی دورتادور خط انداخته و سپس لایه لایه برداشته شود.

۲– مواد عایقی که بین سیم های روکش دار پر شده به وسیله چاقو با احتیاط از طرف داخل به خارج بریده شده و برداشته شود.

ه- بستن انتهای کابل

۱- برای اینکه عایق کمربندی (نوار کاغذی آغشته به روغن) زیر غلاف سربی، از غلاف سربی جدا باشد باید مقدار کمی از غلاف روی آن برداشته شود.

۲ – روی عایق کمربندی توسط نخ مخصوص بسته شود.

۳- سیم ها را در محل محفظه انتهایی از یکدیگر جدا کرده تا مواد عایقی که بعداً در داخل انتهایی ریخته می شود به خوبی در بین آنها جای گیرد.

۴- سیم ها باید طوری فرم داده شوند تا به راحتی از سوراخ های قسمت بالای انتهایی خارج شوند.

۵- به دور سرسیم ها برای حفاظت در مقابل حرارت ناشی از لحیم کاری کابلشو، نخ نسوز پیچیده شود.

۶- کابلشوها بر سر سیم ها لحیم شده و نخ نسوز باز شود.

۷- برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سر کابل، باید انتهای غلاف سربی کابل، توسط نوار عایق پوشانده شده، سپس پوسته سر کابل به وسیله سیم بر روی نوار عایق محکم بسته شود.

۸- سر کابل به صورت ایستاده قرار گرفته و پوسته آن محکم شود.

۹- داخل محفظه سر کابل توسط ماده عایق مخصوص (قیر یا ورتیزون) پر شود. در موقع پر کردن انتهایی باید توجه شود که ماده ریختگی کاملاً شل باشد تا بتواند در تمام منافذ خوب نفوذ کند.

۱۰ – قسمت خروجی سیمها با نوار عایق (نوار زرد) پیچیده شود تا از نفوذ رطوبت به داخل انتهایی جلوگیری شود.

۱۱- برای حفاظت عایق سیمها در مقابل رطوبت نیز می توان بر روی آن از نقطه خروجی سیم تا محل اتصال کابلشو یک لایه نوار عایق پیچیده و روی آن را لاک زده و یا آن را با نوار مخصوصی (نوار زرد) بانداژ کرد.

 

برای اتصال زمین سرکابل باید طبق مراحل زیر سیم زمین، روکش سربی کابل و محفظه سر کابل به یکدیگر محکم لحیم شوند تا اتصال الکتریکی خوبی برقرار شود.

۱۔ سطح غلاف سربی خوب تمیز شود.

۲- سیم اتصال زمین چند دور به دور غلاف سربی و چند دور به دور محفظه سر کابل پیچیده شود.

۳- سیم اتصال زمین به غلاف سربی و محفظه سر کابل لحیم شود.

کابلهای NYY معمولاً در تابلوهای فشار ضعیف مستقیماً توسط کابلشو به محل اتصال وصل می شوند و در هوای آزاد توسط سر کابل مخصوص در مقابل نفوذ رطوبت و گرد و غبار محافظت شده و به محل اتصال وصل می شوند.

sanattormoz.parsiblog.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:23

انواع لامپ فلورسنت بر حسب رنگ

انواع لامپ فلورسنت

مواد مختلفی که به فسفر داخل حباب افزوده می شوند، رنگ نور و نیز درصد بازتاب رنگ لامپ را تعیین می کنند، همچنین کیفیت فسفر، در میزان افت شار نوری لامپ که در اثر طول عمر لامپ اتفاق می افتد و همچنین کلید اتوماتیک اشنایدر تاثیر می گذارد. همچنین، پوشش فسفر بر نمود رنگ لامپ نیز تاثیر می گذارد. اوایل، لامپ های فلورسنت با یک لایه پوشش فسفر به بازار عرضه می شدند که به آنها اصطلاحاً لامپ های فلورسنت با پوشش هالوفسفات (Halophosphat) می گویند.

بیشتر لامپ های فلورسنت که در حال حاضر در ایران تولید و مصرف می شوند از این نوع است. شاخص نمود رنگ در این لامپ ها بین %۷۰ – ۵۰ است و به همین دلیل در گروه های ۲B و ۳  قرار دارد، که در اصطلاح تجاری این نوع لامپ ها را نوع BASIC می نامند.

 نسل بعدی لامپ های فلورسنت که در ده سال اخیر به بازار عرضه شده اند، دارای پوشش فسفر سه لایه هستند که اصطلاحاً به آنها ترایبند (Triband) می گویند و در واقع بخش اصلی پوشش فسفر این لامپ ها، از سه لایه فسفر تشکیل شده که هر کدام از آنها حاوی یکی از رنگ های اصلی است به همین دلیل، طیف نور این لامپ ها، کامل تر از لامپ های فلورسنت با پوشش هالوفسفات است. در نتیجه نمود رنگ این لامپ ها بهتر است به گونه ای که این لامپ ها را در گروه ۱B (نمود رنگ  ۸۰- ۹۰ %) قرار می دهند.

لامپ های فلورسنت

از طرفی به دلیل وجود سه لایه فسفر، راندمان این لامپ ها در تبدیل اشعه ماوراء بنفش به نور مرئی بالاتر است در نتیجه شار نوری این نوع لامپ ها نسبت به لامپ های با پوشش هالوفسفات بالاتر است. افت شار نوری لامپ های فلورسنت با پوشش فسفر سه لایه نسبت لامپ های با پوشش هالوفسفات بسیار کمتر است. علل اصلی افت شار نوری لامپ های فلورسنت، کاهش ماده امیتر و در نتیجه کاهش تعداد الکترون است. در اثر کاهش تعداد الکترون ها، تعداد برخورد با اتم جیوه و تحریک اتم بخار جیوه کمتر می شود، در نتیجه مقدار نور کمتری منتشر می شود.

از سوی دیگر کم شدن خاصیت فلورسان فسفر در تبدیل اشعه ماوراء بنفش به نور مرئی دلیل دیگری برای افت شار نوری لامپ است. در واقع، پوشش فسفر داخل حباب لامپ، تحت استرس شدید فضای داخل تیوب قرار می گیرد.

در صورتی که پوشش فسفر یک لایه باشد، در اثر این استرس، پوشش فسفر کم کم خاصیت خود را از دست داده و در نتیجه مقدار کمتری از اشعه ماوراء بنفش را به نور مرئی تبدیل می کند. در مورد لامپ های ترایبند، به دلیل ضخامت بیشتر لایۀ فسفر، میزان سایش فسفر در اثر تلاطم گازهای داخل لامپ بسیار کمتر بوده و در نتیجه افت شار نوری لامپ با گذر عمر آن بسیار کمتر است.

مزیت دیگر لامپ های فلورسنت و کلید هوایی اشنایدر ترایبند طول عمر بالاتر آنها است. لازم به یادآوری است که از نظر ابعاد و پارامترهای الکتریکی لامپ های ترایبند هیچ تفاوتی با لامپ های هالوفسفات ندارند و تنها تفاوت آنها در ویژگی های نور آنها است.

مزایای لامپ فلورسنت ترایبند

چنانچه بخواهیم مزایای لامپ های فلورسنت ترایبند را نسبت به لامپ های فلورسنت با پوشش هالوفسفات بیان کنیم، موارد زیر را ذکر خواهیم کرد:

 ۱- نمود رنگ خوب (گروه ۱A)

نمود رنگ لامپ های فلورسنت ترایبند بالای %۸۰ است و در بسیاری از کاربردها، از جمله بیمارستان ها، مدارس، دفاتر اداری و …، طبق استاندارد [۴] و [۵] نمود رنگ باید در گروه ۱ (یعنی ۱A یا ۱B) باشد.

۲- شار نوری اولیه بالاتر

شار نوری اولیه یک فلورسنت ترایبند در حدود %۲۰ بیشتر از لامپ فلورسنت هالوفسفات با توان مشابه است. در نتیجه تعداد چراغ های مورد نیاز و مصرف انرژی الکتریکی به همین نسبت کاهش می یابد.

 ۳- افت شار نوری بسیار کم

یکی از فاکتورهای مهم در زمینه طراحی روشنایی، افت شار نوری لامپ است.

چنانچه افت شار نوری یک لامپ کم باشد، در مرحله طراحی، تعداد لامپ (چراغ) کمتری محاسبه می شود که این امر خود کاهش مصرف انرژی و هزینه های روشنایی را به دنبال دارد.

 ۴- طول عمر بالاتر

طول عمر یک لامپ فلورسنت ترایبند در حدود ۱٫۵ برابر لامپ های فلورسنت معمولی است. در نتیجه هزینه های خرید و تعویض لامپ در بلند مدت بسیار کمتر می شود.

لامپ فلورسنت ترایبند

انواع لامپ فلورسنت بر حسب قطر

بیش از ۷۰ سال از تولید لامپ های فلورسنت می گذرد. در طول این سال ها، ضمن پیشرفت هایی که در تولید لامپ های فلورسنت صورت گرفته که منجر به افزایش راندمان این لامپ ها شده است، قطر لامپ های فلورسنت نیز کوچکتر شده است.

قطر لامپ های فلورسنت را با یک که به همراه حرف T بیان می کنند که در زیر رابطه این رقم با قطر لامپ آمده است:

لامپ های فلورسنت T12

نسل اولیه لامپ های فلورسنت، لامپ هایی با قطر m38 بودند. این لامپ ها در محدوده ۴۰، ۲۰ و ۶۵ وات تولید می شدند. در حال حاضر، تولید و استفاده از این نوع لامپ ها در بسیاری از کشورهای دنیا متوقف شده است.

لامپ های فلورسنت T10

قطر این لامپ ها  ۳۲ میلی متر است و این گروه لامپ ها نیز در محدوده ۲۰، ۴۰ و ۶۵ وات تولید می شوند.

 لامپ های فلورسنت T8

قطر لامپ های T8 برابر ۲۶ میلی متر است و ضمن اینکه توان مصرفی آنها پایینتر از لامپ های T10 است، نور بیشتری منتشر می سازند. این لامپ ها از نظر ابعاد (طول لامپ، شکل و نوع سرپیچ و …) هیچ تفاوتی با لامپ های نوع T10 ندارند و استفاده از آنها باعث %۱۰صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

این لامپ هادر محدوده  ۱۰- ۵۸ وات تولید می شوند که رایج ترین آنها محدوده توان های ۱۸، ۳۶ و ۵۸ است که به عنوان جایگزین برای لامپ های T10 و T12 به بازار عرضه شده اند.

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا، لامپ های T8 جایگزین لامپ های T10 و T12 می شوند و با توجه به صرفه جویی قابل توجهی که این جایگزینی می تواند به دنبال داشته باشد، دولت ها و شرکت های تأمین کننده انرژی الکتریکی، نسبت به این جایگزینی اهتمام می ورزند.

لامپ های فلورسنت T5

جدیدترین لامپ های فلورسنت که در روشنایی عمومی مورد استفاده قرار می گیرند، لامپ های T5 با قطر  ۱۶ میلی متر هستند که بهره نوری آنها تا ۱۰۴ لومن بر وات نیز می رسد.

طول عمر متوسط آنها در حدود ۲۰۰۰۰ ساعت است، فسفر همه این نوع لامپ ها از ترایبند بوده و در نتیجه نمود رنگ آنها بالای %۸۰ است. با توجه به صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی، و نیز ظاهر زیبای آنها و طول عمر بالا، استفاده از این لامپ ها به سرعت در حال گسترش است. لامپ های فلورسنت T5 در دو گروه High Efficiency) HE) و High Output) HO)  تولید می شوند.

hardworker.blogix.ir

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:23

کیفیت اجرابازی گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

A15 Bionic در آیفون ۱۳ پرو از ترکیب ۲ هسته‌ی پرقدرت Avalanche با فرکانس ۳٫۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Blizzard با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و از ماژول ۵ هسته‌ای اختصاصی اپل به‌عنوان GPU استفاده می‌کند. هنگام خرید گوشی آیفون 13 پرو مکس به موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای به‌کاررفته در تراشه‌ی A15 Bionic می‌تواند در هر ثانیه ۱۵٫۸ تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد.

به‌لطف بررسی‌های انجام‌شده از سوی وب‌سایت AnandTech می‌دانیم که فرکانس بیشینه‌ی هسته‌های پرقدرت Avalanche درحالی‌که تنها یک هسته درگیر باشد، به ۳۲۴۰ مگاهرتز می‌رسد که ۸ درصد بهبود را درمقایسه‌با نسل گذشته نشان می‌دهد؛ نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، افزایش ۱۰ درصدی فرکانس هسته‌های کم‌مصرف Blizzard و رسیدن آن به ۲۰۱۶ مگاهرتز است.

مهندسان اپل می‌گویند کش سیستمی A15 را دو برابر کرده و به ۳۲ مگابایت ارتقا داده‌اند؛ از سوی دیگر بررسی AnandTech نشان می‌دهد که حافظه‌ی L2 اشتراکی دردسترس برای هسته‌های پرقدرت Avalanche از ۸ به ۱۲ مگابایت افزایش داده؛ اما مقدار آن برای هسته‌های کم‌مصرف بدون تغییر، روی عدد ۴ مگابایت باقی مانده است. افزایش ظرفیت حافظه‌های پرسرعت کش، به‌خودی خود انتقال داده بین CPU و حافظه را بهبود می‌دهد و بر عملکرد کلی دستگاه اثر مثبت می‌گذارد. پردازش عالی و با کیفیت بازی ها در این تلفن همراه یکی از دلایل خرید گوشی آیفون 13 پرومکس میباشد.

طراحی پنل پشت آیفون ۱۳ پرومکس

مهندسان اپل امسال نیز رم‌های سریع‌تر و بهینه‌ترِ LPDDR5 را نادیده گرفته و برای پنجمین سال متوالی، از رم LPDDR4X-4266 در آیفون‌ها استفاده کرده‌‌اند، آیفون ۱۳ پرو از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برد. آیفون‌های جدید به‌مدد مودم Snapdragon X60 کوالکام مانند نسل قبلی از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6 به‌همراه Bluetooth 5.0 را دراختیار کاربر می‌گذارند.

اپل امسال آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس را علاوه‌بر مدل‌های ۱‍۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، در مدل جدیدی با حافظه‌ی یک ترابایتی نیز به‌فروش می‌رساند. ما نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرومکس را برای بررسی دراختیار داشتیم که به‌گواه نرم‌افزار JazzDiskBench‌ به سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بسیار عالی ۱۶۰۰ و ۱۲۴۸ مگابایت‌برثانیه دست می‌یابد.

آیفون ۱۳ پرو بار دیگر بر تسلط مطلق اپل بر دنیای تراشه‌های موبایل صحه می‌گذارد؛ تراشه‌ی A15 Bionic در پردازش‌های CPU-محور با اختلافی ۳۹ درصدی و در پردازش‌های GPU-محور با اختلاف نجومی ۲۱۰ درصدی، حریف قدرتمند اندرویدی‌اش را از پیش‌رو برمی‌دارد؛ درحالی‌که در بنچمارک بازی‌محور GFXBench، برتری تراشه‌ی اپل به ۴۰ تا ۷۲ درصد می‌رسد. A15 Bionic در تجربه‌ی وب‌گردی مبتنی‌بر جاوا اسکریپت نیز اسنپدراگون ۸۸۸ را با برتری ۱۳۱ درصدی از میدان به‌در می‌کند.

A15 Bionic درمقایسه‌با نسل پیشین خود نیز ۱۵ درصد در پردازش‌های CPU-محور و ۵۵ درصد در پردازش‌های GPU-محور، بهتر عمل می‌کند؛ درحالی‌که در تجربه‌ی وب‌گردی نیز با اختلاف ۲۱٫۴ درصدی بهتر از A14 Bionic ظاهر می‌شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در استفاده‌های سنگین و مداوم، بنچمارک 3DMark Wild Life را ۲۰ دقیقه به‌صورت پیوسته روی این گوشی، آیفون ۱۲ پرومکس و گلکسی S21 اولترا اجرا کردیم. آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد حدود ۲۸ درصد افت عملکرد داشت و نواحی مجاور دوربین پشتی‌اش نیز اندکی داغ شد؛ اما باید توجه داشته باشید که با وجود چنین افتی، بدترین امتیاز آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد از بهترین امتیاز آیفون ۱۲ پرو و گلکسی S21 اولترا به‌ترتیب ۴ و ۲۷ درصد بهتر بود!

پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی تجربه‌ی بازی آیفون ۱۳ پرو، سراغ بازی‌های نام‌آشنای Call of Duty Mobile و PUBG به‌همراه بازی سنگین Genshin Impact رفتیم. متأسفانه در حال حاضر هیچ‌کدام از بازی‌های یادشده از فناوری ProMotion آیفون ۱۳ پرومکس پشتیبانی نمی‌کنند و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش حین اجرای آن‌ها به‌صورت ثابت روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در اجرای بازی موبایلگوشیز برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با وجود پیشرفت فاحش قدرت پردازش گرافیکی A15 Bionic، آیفون ۱۳ پرومکس، هنگام اجرای بازی PUBG با تنظیمات گرافیکی Ultra HD، به‌صورت میانگین به نرخ ۳۹ فریم‌برثانیه دست می‌یابد؛ درحالی‌که بازی سنگین Genshin Impact را با نوسان‌های بسیار و نرخ میانگین ۵۱٫۳ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. بازی بهینه‌ی Call of Duty نیز مطابق‌انتظار در بهترین تنظیمات گرافیکی با نرخ فریم پایدار ۵۹ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس با ارتقای ۹٫۹ و ۱۸٫۶ درصدی درمقایسه‌با نسل گذشته، اکنون از باتری‌های لیتیوم-یونی به حجم ۳۰۹۵ و ۴۳۷۳ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند و براساس ادعای اپل به‌ترتیب ۱٫۵ و ۲٫۵ ساعت بیشتر از گذشته شارژدهی دارند.

در آخر شایان ذکر است که اگر قصد خرید گوشی آیفون 13 پرومکس را دارید و یا میخواهید در رابطه با خرید گوشی آیفون 13 پرومکس اطلاعات کامل و جامعی به دست آورید، بهترین گزینه برای شما فروشگاه اینترنتی گوشیز میباشد. قیمت مناسب، تضمین اصالت کالا و همچنیین بهره مندی از خدمات پس از فروش نمونه ای از امکاناتی است که گوشیز در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد.

sanattormoz.parsiblog.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:46

شیوه تولید پیچ و مهره

 

اهمیت نیاز به پیچ و مهره مخصوصا پیچ ام دی اف در انواع صنایع مختلف بر هیچکس پوشیده نیست. با توجه به کاربرد گسترده این وسیله در همه ی صنایع ، نحوه تولید آن نیز مورد اهمیت می باشد. در این مقاله شما را با نحوه تولید پیچ و مهره آشنا خواهیم نمود.

تولید پیچ و مهره عموما با استفاده از روش فورج سرد و گرم انجام می شود. انجام این کار با مفتول هایی از جنس فولاد که در شکل کلاف می باشند انجام خواهد گرفت. پیش از اقدام به انجام این کار مفتول های مورد نظر چیزی در حدود 30 ساعت در محلول مخصوصی که تا حدودی گرم می باشد قرار گرفته تا آماده انجام مراحل فورج شوند.

پس از این مرحله مفتول های کلاف شده در محلول اسید سولفوریک قرار می گیرند تا هرگونه ناخالصی سطح آن ها از جمله زنگ زدگی از بین برود. پس از انجام این مرحله مفتول ها وارد محلول دیگری از که شامل فسفات می باشد قرار می گیرند. دمای این محلول پایین بوده و در این فرآیند مفتول ها تا حدودی فسفاته می شود. انجام این کار سبب می شود مفتول ها در روند تولید پیچ و مهره از زنگ زدگی در امان بمانند و کیفیت خود را از دست ندهند.پس از انجام این مرحله سطوح مفتول ها با روش روغن اندود پوشانده می شوند تا فرم دهی به آن ها آسان تر شود.

تمامی مراحل تولید پیچ و مهره می بایست مورد آزمون قرار گرفته و برای انجام این کار در هر مرحله نمونه ای از قطعات از نظر سایز ، ابعاد و فرم ظاهری مورد تست قرار خواهند گرفت. انجام این کار با استفاده از دستگاه های مخصوصی به نام میکرومتر و کولیس دیجیتال انجام می گیرد.

نحوه فرم پذیری پیچ و مهره با استفاده از روش فورج سرد

فورج دستگاهی است که به وسیله آن مفتول های مورد نظر بر روی کلاف ها صاف خواهند شد. پس از قرارگیری آن ها در این دستگاه و صاف شدن مفتول ها بر اساس سایز و ابعاد مورد نظر برش می خورند. قطعات ایجاد شده طی برش هایی که بر روی آن ها صورت می گیرد طول واقعی پیچ نیستند زیرا پیچ ها در یک سرشان دارای گل پیچ می باشند و بخشی از طول مفتول ها صرف این قسمت می شود. با استفاده از دستگاه فورجینگ گل پیچ ها بر اساس نوع پیچ شکل می گیرند. این دستگاه قادر به ساخت 300 گل پیچ در یک دقیقه می باشد.

تولید پیچ و مهره

به طور کلی مراحل ساخت پیچ عبارتند از:

  • آماده کردن مفتول ها به منظور از بین بردن ناخالصی ها و جلوگیری از زنگ زدگی
  • ایجاد برش مفتول ها در اندازه های مورد نظر بنا به ابعاد پیچ
  • فرم دهی و شکل دهی به پیچ ( ایجاد گل پیچ در این مرحله صورت می گیرد)

 

ساخت پیچ با روش فورج سرد

برای ساخت انواع پیچ ها می بایست از روش فورج سرد استفاده نمود. مفتول های آماده شده در بین فک هایی که درجه حرارت زیادی دارند غلطانده خواهند شد. این مرحله در دمای محیط صورت می گیرد.

ساخت مهره با استفاده از روش فورج گرم

ساخت مهره می بایست با استفاده از روش فورج گرم انجام گیرد. در این روش مفتول های مورد نظر پس از انجام مراحل اولیه که در بالا ذکر شد توسط دستگاهی به قطعات کوچکتر به نام "اسلاگ" تقسیم بندی می شوند. در مرحله بعد این قطعات می بایست تا دمای 1200 درجه سانتی گراد که دمای پلاسمای آن ها محسوب می شود حرارت خواهند دید. در این مرحله چکش های مخصوصی قطعات را به فرم های مختلف در خواهند آورد. به طور مثال مهره شش گوش به استفاده از این چکش ها فرم شش گوش را به خود خواهد گرفت. دمای بالا سبب می شود اسلاگ ها فرم پذیری مناسبی پیدا نمایند.

حفره مورد نیاز در وسط مهره نیز به وسیله دستگاه پرس پس از فرم گیری اسلاگ ها ایجاد خواهد شد. پس از ایجاد حفره در مرکز مهره ، قلاویزی به منظور ایجاد دنده در داخل آن قرار خواهد گرفت.

به طور کلی مراحل ساخت مهره عبارتند از:

  • آماده سازه مفتول ها به منظور عدم ناخالصی و یا زنگ زدگی
  • ایجاد برش مفتول ها در سایز های کوچک (اسلاگ)
  • قرارگیری در دمای 1200 درجه سانتیگراد به منظور فرم پذیری اسلاگ ها با استفاده از چکش هیدرولیکی
  • ایجاد حفره در مرکز مهره توسط دستگاه پرس
  • ساخت دنده های داخل مهره با استفاده از انداختن قلاویز در داخل حفره

مرحله سخت کاری با استفاده از حرارت

پیچ و مهره در این مرحله فرم ظاهری خود را پیدا کرده است اما برای افزایش مقاومت آن ها نیاز به انجام مراحل سخت کاری می باشد. ایجاد حرارت بر روی پیچ و مهره در این مرحله سبب افزایش سختی آن ها می شود. پس از آن مراحل دیگر تست از نظر کشش بر روی پیچ و مهره صورت خواهد گرفت.

شرکت ناوک پیچ با سال ها تجربه در زمینه تولید پیچ و مهره به عنوان یکی از برترین شرکت ها در ایران محسوب می شود. جهت خرید پیچ و مهره و یا هرگونه مشاوره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

samsung-repair.takblog.net

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:46

کاربرد پیچ و مهره در صنعت هواپیمایی


همانطور که می دانید استفاده از پیچ و مهره همچنین پیچ ام دی اف در تمامی زندگی روزمره انسان ها نقش بسیاری مهمی را ایفا می نماید و اگر تا به امروز تولید پیچ و مهره صورت نمی گرفت بیشتر وسایل مورد استفاده امروز ما تولید نمی شد و صنایع مختلف از جمله صنایع خودرو سازی ، پتروشیمی و یا هوانوردی به وجود نمی آمد. جهت آشنایی با چگونگی اختراع پیچ و مهره پیشنهاد می شود مقاله تاریخچه تولید و استفاده از پیچ و مهره را مطالعه نمایید.یکی از صنایع مهم که کاربرد پیچ و مهره بسیار در آن اهمیت دارد ، صنعت هواپیمایی می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره همین موضوع صحبت نماییم. پس با ما همراه باشید.


در صنعت هواپیما سازی از پیچ و مهره ها برای اتصال قطعات جزئی به یکدیگر و سایر قطعات استفاده می شود. طبق آمار منتشر شده پیچ ومهره ها نیمی از 6,000,000 قطعه مورد استفاده برای ساخت هواپیمای بوئینگ 800 - 747 را تشکیل می دهند.


کاربرد پیچ و مهره ها اتصال کلیه قسمت های مختلف به یکدیگر در مناطق اولیه سازه، ساختار ثانویه، کاربردهای تحت فشار و غیر تحت فشار و انتقال بارها از یک قسمت به قسمت دیگر در هر دو بخش تولید و تعمیر می باشد. از آنجایی که تجهیزات و فناوری های هواپیمایی اغلب تحت شرایط سخت قرار می گیرند به عنوان مثال فشار و درجه حرارت بالا در نتیجه حتی اتصال دهنده های نگهدارنده باید برای مقاومت در برابر این شرایط طراحی و ساخته شوند.


حتی اگر هواپیما ها از بهترین مواد ساخته شده باشند، در صورتی که قطعات آنها محکم به هم متصل نشده باشند بر روی ایمنی آنها تأثیر منفی می گذارد. توسعه هواپیماها در زمینه تجاری، حمل و نقل و نظامی مانند موشکهای بالستیک و راکتها فشار قابل توجهی بر عملکرد تولیدکنندگان اتصال دهنده های هواپیما وارد می کند. در این مقاله در مورد کاربرد، جنس، انواع، ویژگی ها و استانداردهای کیفیت پیچ و مهره های هواپیما ها بحث خواهیم کرد.


کاربرد انواع پیچ و مهره ها
شاید نشان دادن تأثیر اتصال دهنده ها در ظاهر دشوار باشد، اتصال دهنده ها هنوز هم نوعی لوازم جانبی لازم در صنعت هوا فضا هستند. مهندسین هنگام طراحی هواپیما موارد بسیاری را برای انتخاب دقیق پیچ و مهره ها در نظر می گیرند. نوع اتصال دهنده با توجه به محل کاربرد آنها و نیرویی که تحمل می کنند برشی یا تنشی تعین می شود. بارهای هواپیما ممکن است شامل مواردی مانند عملیات عادی پرواز، وزش باد، فرود و غیره باشد. همه این موارد بر روی ضخامت، جنس و نوع اتصال دهنده های هواپیما تاثیر گذار خواهد بود.


مشخصات و استاندارد های پیچ و مهره های هواپیما
پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی باید در برابر فشارهای شدید جاذبه بسیار مقاوم باشند. پیچ ومهره ها اجزای بسیار مهمی هستند که بر ایمنی و کارایی کلی هواپیما تأثیر می گذارند. در صنعت هواپیما سازی همه اتصال دهنده ها باید دارای نشان استاندارد باشند. می توان از پیچ و مهره های به کار رفته در صنعت هواپیمایی به دلیل داشتن دقت و کیفیت بالا در هر جایی که به اجزای دقیق نیاز است استفاده کرد. اتصال دهنده های هواپیما معمولاً در برابر خوردگی و اکسیداسیون بالا، نیروهای کششی و برشی، فرسودگی و درجه حرارت های بسیار بالا و پایین دارای مقاومت بالایی هستند.

کاربرد پیچ و مهره در صنعت هواپیمایی


انواع اتصال دهنده های صنعت هواپیمایی
اتصال دهنده های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی شامل پیچ، مهره، بولت، واشر و غیره می باشد.


پیچ: پیچ هایی که در صنعت هواپیمایی به کار می روند در سطح خود دارای علامت می باشند. علائم به کار رفته با توجه به تولید کننده آنها متفاوت می باشند. پیچ های استاندارد پیچ های با استاندارد AS3 تا AN20 می باشند.


مهره: نوعی اتصال دهنده با سوراخ رزوه ای، که همراه با پیچ استفاده می شود. جنس مهره های که در صنعت هواپیمایی به کار می رود از فولاد کربن با روکش کادمیوم، فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم 2024T می باشد.


ویژگی های پیچ و مهره ها عمدتا به جنس مواد سازنده آنها بستگی دارد. برخی از مواد متداول مورد استفاده برای ساخت پیچ و مهره های مورد استفاده در صنعت هواپیمایی عبارتند از:

• آلومینیوم

• فولاد

• تیتانیوم

• سوپرآلیاژها

• تیتانیوم


تیتانیوم به دلیل ویژگی هایی که دارد ماده مناسبی برای ساخت پیچ و مهره در صنعت هواپیمایی می باشد. استحکام تیتانیوم با آلیاژ فولاد و فولاد قابل مقایسه است، اما سبک تر بوده و در برخی موارد می توان از آن به جای آلومینیوم استفاده کرد.


آلومینیوم
یک ماده فلزی سبک و مقرون به صرفه است که به طور گسترده ای برای ساخت قطعات مختلف در صنعت هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم اغلب برای هواپیماهای جوی استفاده می شود و دارای محدودیت های خاصی است. متداول ترین آلیاژ آلومینیوم در صنعت هواپیمایی Al 7075 می باشد که در مقابل فرسودگی مقاوم بوده و مقاومت بالایی دارد.


فولاد
فولاد می تواند تا سه برابر قوی تر از آلومینیوم باشد، با این وجود سنگین تر نیز هست. فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی اصلی ترین مواد سازنده پیچ و مهره در صنعت هوایی می باشند. انتخاب فولاد مناسب و تکنیک های ماشین کاری، کاری دشوار است. فولاد برای استفاده در سطح هواپیما و تجهیزات فرود ایده آل می باشد، برخی از فولادهای ضد زنگ مانند PH و CRES برای ساخت پیچ و مهره در صنعت هوایی مناسب هستند.


سوپرآلیاژها
سوپرآلیاژها (آلیاژهای با کارایی بالا) نوعی ماده خاص هستند که درصنعت هواپیمایی به دلیل داشتن توانایی حفظ یکپارچگی ساختاری و قابلیت انعطاف پذیری بالا نسبت به سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرند. از سوپر آلیاژها می توان A286 (آلیاژ آهن، نیکل و کروم) و H-11 (آلیاژ کروم 5٪) را نام برد.

pich-mdf.blog.ir

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:46

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرومکس و گلکسی S21 اولترا

در رقابت نفس‌گیر لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار، برنده کدام است؟ دوربین جدید‌ترین پرچم‌دار اپل، در مقایسه با نسل قبلی خود و پادشاه عکاسی دنیای اندرویدی‌ها چه عملکردی دارد؟ آیا خرید گوشی آیفون 13 پرو مکس به صرفه است؟ از کجا میتوانم برای خرید گوشی آیفون 13 پرومکس با خیال راحت اقدام کنم؟ برای پاسخ این سؤال همراه گوشیز باشید.

هم‌اکنون در دنیای گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه گوشی‌های لوکس و پرچم‌دار، یکی از چالش‌برانگیزترین سؤال‌های کاربران کنجکاو (و خوش‌شانس؛ اگر بودجه‌ی کافی داشته باشند!) این است: گلکسی S22 اولترا یا آیفون ۱۳ پرومکس؟ کدام‌یک از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های سامسونگ و اپل از هر لحاظ عملکرد بهتری دارد و برای خرید، انتخاب عاقلانه‌تری است؟

اگر بخواهیم عملکرد دو پرچم‌دار اپل و سامسونگ را از هر لحاظ بررسی کنیم، به پاسخ قطعی نمی‌رسیم؛ چراکه هر یک نقاط قوت و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال، همان‌طورکه در بررسی گوشیز به آن اشاره شد،‌ گلکسی اس ۲۲ اولترا یکی از بهترین نمایشگرها را در بین سایر گوشی‌های هوشمند دارد و هیچ‌یک از رقیبان، حتی لوکس‌ترین گوشی اپل نیز نتوانسته در بحث بیشینه‌ی روشنایی، به رقم حیرت‌انگیز ۱۶۸۲ نیتِ پرچم‌دار سامسونگ برسد. علاوه‌براین، S22 اولترا به همراه قلم استایلوسی عرضه می‌شود که یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های یادداشت‌برداری و طراحی با گوشی را ارائه می‌دهد و گوشی لوکس اپل از آن بی‌بهره است.

از سوی دیگر، در بررسی خرید گوشی آیفون 13 پرومکس گوشیز دیدیم که اپل در بهبود صفحه‌نمایش، تراشه، دوربین و به‌ویژه باتری تمرکز زیادی داشته تا این پرچم‌دار را به یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل کند. علاوه‌براین، اپل برای حالت Cinematic این گوشی که با شعار «هالیوود را به جیب خود بیاورید» رونمایی شد، تبلیغات زیادی کرده و عملکرد شگفت‌انگیز آن را نیز اخیراً در فیلم کوتاه کارگردان سرشناس کره‌ای، پارک چان-ووک، دیدیم.

طراحی و نمایشگر

گلکسی S22 اولترا که در طراحی‌اش، DNA خانواده‌ی نوت را به ارث برده، نه‌تنها هیچ شباهتی به گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس ندارد، بلکه با گوشه‌های تیز، لبه‌های پیشروی کرده‌ی صفحه‌نمایش به‌سمت فریم و مهم‌تر از آن، حذف برآمدگی ماژول دوربین با فریم و قرار دادن دوربین‌ها به‌طور مستقل از هم و به‌صورت جزیره‌ای روی سطح گوشی، تفاوت آشکاری با رقیب اصلی خود، آیفون ۱۳ پرومکس دارد.

اگر بحث سلیقه را کنار بگذاریم (هرچند در انتخاب بین این دو مدل گوشی می‌تواند عامل بسیار تعیین‌کننده‌ای باشد)، طراحی منحصر‌به‌فرد و البته تا‌حدی بحث‌برانگیز ماژول دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا باعث شده این گوشی بهتر از آیفون ۱۳ پرومکس روی سطح قرار بگیرد و به‌خاطر خمیدگی لبه‌های صفحه‌نمایش، کمی بهتر در دست بنشیند؛ هرچند اندازه‌ی بزرگ، وزن زیاد و پوشش مات بدنه ممکن است باعث سر خوردن گوشی از روی دست شود و برخی از کاربران را مجبور به استفاده از قاب کند. البته لبه‌های خمیده به سمت فریم نیز احتمال بروز اختلال در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش را افزایش می‌دهد. از آن سو، وزن زیاد،‌ قطر بدنه و فریم گونیایی و مسطح پرچم‌دار اپل نیز کار کردن طولانی‌مدت با آن را برای کاربرانی با دستان کوچک‌تر آزاردهنده خواهد کرد. در کل، گوشی‌هایی در این حد و اندازه با مشکلات خاص خودشان همراه هستند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار تجربه‌ی کاربری بی‌عیب‌و‌نقصی داشت. با یان وجود خیلی از اراد هستند که نسبت به خرید گوشی آیفون 13 پرومکس علاقه زیادی نشان میدهند.

دوربین‌های گلکسی S22 اولترا

در ادامه تصاویری از آیفون ۱۳ پرومکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا را مشاهده می‌کنید که تفاوت فاحش طراحی‌ آن‌ها، به‌ویژه درمورد ماژول دوربین را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

از بحث طراحی که بگذریم، گلکسی S22 اولترا طبق انتظاری که همواره از پرچم‌داران سامسونگ داشته‌ایم، عملکرد فوق‌العاده مطلوبی در بخش صفحه‌نمایش از خود نشان می‌دهد؛ پنل ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل‌براینچ و نسبت ۹۰٫۲ درصدی تصویر به بدنه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک، پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ را در وضعیت نسبتاً بهتری درمقایسه با پنل ۶٫۷ اینچی، وضوح ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل‌براینچ و نسبت ۸۷٫۴ درصدی تصویر به بدنه رقیب قرار می‌دهد. هرچند اپل ابعاد بریدگی نمایشگر را در جدیدترین پرچم‌دار خود ۲۰ درصد کاهش داده، اما این فضای آزادشده از نمایشگر عملاً بی‌استفاده مانده است.

seotech1.blogsky.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:45

الکتریسیته چیست؟

الکتریسیته و خواص کلید هوایی اشنایدر نوزده همیشه معمای الکتریسیته در میان کاوشگران طبیعت وجود داشته است. انرژی الکتریکی امروزه تا حدی اهمیت پیدا کرده که زندگی بشر بدون الکتریسیته و شبکۀ وسیع کلید اتوماتیک اشنایدر که با انشعاب های زیادی مجتمع های بزرگ و کوچک را تغذیه می نماید قابل تصور نیست. بنا به اهمیت فوق العاده انرژی الکتریکی و تولید آن، همۀ تلاش ها بر این اساس شکل می گیرد که بتوانیم انرژی الکتریکی مورد نیاز را با کمترین هزینه و از مواد برگشت پذیر و بدون آلودگی برای محیط زیست فراهم کنیم.

تاریخچۀ پیدایش الکتریسیته در حدود ۲۰۰۰ سال قبل توسط یونانی ها بر می گردد. آن ها پی بردند ماده ای به نام کهربا اگر به مادۀ دیگری مالش داده شود با نیروی مرموزی باردار می شود و چنین کهربای بارداری، اجسامی مانند برگ خشک و براده های چوب را جذب می کند. واژۀ الکتریسیته از کلمۀ یونانی الکترون به معنای کهربا گرفته شده است و اولین بار در نوشته های تالس به کار رفته است.

در حدود سال ۱۶۰۰ میلادی اجسامی که مانند کهربا عمل می کردند، الکتریک نام گرفتند و اجسامی که مانند کهربا عمل نمی کردند غیر الکتریک نامیده شدند. چارل دوفی دانشمند فرانسوی در سال ۱۷۳۳ پی برد که یک تکه شیشۀ باردار بعضی از اجسام باردار را جذب و اجسام باردار دیگر را دفع می کند او نتیجه گرفت که دو نوع الکتریسیته وجود دارد.

سنگ کهربا

بنیامین فرانکلین هم در سال ۱۷۴۷ نتایج آزمایش های خود را منتشر کرد. او اعتقاد داشت که دو نوع الکتریسیته ای که قبلا کشف شده بودند، اساساً با هم تفاوتی ندارند، بلکه وقتی جسمی در اثر مالش دارای الکتریسیته می شود، یکی از دو جسم، دارای الکتریسیته اضافی یعنی بار مثبت و دیگری دارای الکتریسیته منفی می شود.

از اواسط قرن نوزدهم بحث انرژی الکتریکی برای روشنایی رونق گرفت. اولین منبع تولید انرژی الکتریکی، منبع DC بود که برای روشن کردن لامپ استفاده می شد. ژنراتورهای DC به عنوان مولد ولتاژ DC در سال ۱۸۸۰ مورد استفاده قرار گرفتند. اواخر قرن نوزدهم با اختراع موتورهای AC بحث استفاده از منابع AC مورد توجه واقع شد. اولین سیستم توزیع AC هم توسط آقای جورج وستینگهاوس در سال ۱۸۸۵ تولید شد که هدف آن تأمین انرژی برای روشنایی ۱۵۰ عدد لامپ بود. اولین سیستم انتقال طراحی شده هم ۲۱ کیلومتر بود که در سال ۱۸۹۰ طراحی شد.

الکتریسیته در ایران

در سال ۱۲۸۴ هجری شمسی مرحوم امین الضرب با جلب نظر مسئولان شهر تهران در اول خیابان امیر کبیر فعلی کارخانه برق را راه اندازی کرد. این کارخانه ۴۰۰ کیلو وات توان داشت و دارای دو ترانسفورماتور بود. خیابان امیر کبیر که این کارخانه در آن نصب شده بود به نام خیابان برق معروف شد و خیابان های اصلی مانند: لاله زار، چراغ برق، سعدی و چند خیابان دیگر دارای برق شدند.

در سال ۱۳۱۳ اعلام شد که تهران به ۶۰۰۰ کیلو وات برق نیاز دارد. در این سال با تصویب هیئت دولت برای خرید کارخانۀ شش هزار کیلو واتی اشکودا اقدام کردند این کارخانه دارای چهار واحد صد و پنجاه کیلو واتی بود که در سال ۱۳۱۶ به بهره برداری رسید.

بازار برق

اوایل مشکلات فراوانی وجود داشت، چون مردم شناختی از برق و مزایای آن نداشتند و برای گرفتن امتیاز برق اقدام نکردند، مأموران هم برای نصب انشعاب مجبور بودند به دیوار برخی از منازل که در مسیر بودند، مقره (عایق) بکوبند که با مخالفت زیادی روبرو می شدند. ادارۀ روشنایی (برق) برای تشویق مردم اعلام کرد که بدون دریافت وجهی برای کارمزد به مشترکین انشعاب می دهد، پس از آن هم برای علاقه مند کردن مردم اعلام کردند هر کس تقاضای انشعاب کند یک کنتور رایگان نیز خواهند داد که باز هم استقبالی صورت نگرفت.

سال ۱۳۱۸ که با شروع جنگ جهانی دوم مردم برای شنیدن اخبار رادیو نیاز به برق داشتند، این جا بود که مردم برای گرفتن برق هجوم آوردند به طوری در مدت کوتاهی کلیه ی نیروی برق کارخانه فروخته شد و مسئولین به دلیل کمبود نیروی برق از کارخانۀ برق سیلو و سیمان ری کمک گرفتند. از سال ۱۳۲۸ که مردم به اهمیت برق پی بردند، کارخانۀ برق تهران دیگر نیروی کافی در اختیار نداشت به همین دلیل عده ای از مردم در محله های خود کارخانه های کوچک تولید برق نصب کردند که روشنایی خود و همسایگان را تأمین می کرد. اقدام بعدی جهت تأمین برق، خرید سه موتور دیزل به قدرت ۳۹۰۰ کیلو وات بود که در سال ۱۳۳۳ بهره برداری از آن ها شروع شد.

seoman.blogside.ir

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:45

تشخیص کیفیت کلید مینیاتوری

به منظور چک کردن ظاهری کلید مینیاتوری یا کلید اتوماتیک اشنایدر باید در نظر داشت که قسمت محفظه پلاستیکی باید تمیز و بدون هیچ گونه آسیب و نقصی مانند ترک و یا وجود حباب روی بدنه کلید باشد و برخورداری از این عوامل از جمله مشخصات کلید مینیاتوری سالم است. برخی تولیدکنندگان ممکن است به منظور کاهش هزینه در تولید کلید هوایی اشنایدر، به طور کامل یا جزئی از مواد بازیافت شده استفاده کنند. کلید مینیاتوری که کاملاً از مواد استاندارد، تولید شده باشد، روشن و بدون لکه های سیاه است، در حالی که کلیدی که از مواد بازیافت شده تولید شده باشد، تیره تر است

یکی دیگر از مواردی که می توان به منظور تست کلید مینیاتوری به صورت ظاهری، توسط خریدار بیان نمود، مقایسه وزن کلید است. می توان وزن کلید مینیاتوری خریداری شده را با وزن یک نمونه کلید سالم مقایسه کرد. برخی از تولیدکنندگان از برنج به جای فلز مس قرمز در تولید کلید مینیاتوری استفاده می کنند که از نظر رنگ متفاوت هستند و می توان این موضوع را تشخیص داد. برخی دیگر هم ضخامت سیم را کاهش می دهند تا هزینه ها کاهش یابد. این ها همه از موارد و نمونه های غیر استاندارد است که باید به آن توجه نمود.

شرکت اشنایدر الکتریک به منظور افزایش سرمایه گذاری و گسترش فعالیت خود، در ایران کارخانه ای جهت تولید و مونتاژ کلید های مینیاتوری تأسیس نمود. کلیدهای مینیاتوری در این کارخانه با رعایت استانداردهای لازم تولید می شوند.

طراحی کلیدهای مینیاتوری اشنایدر به نحوی است که به آسانی پس از پایان عمرشان قابل بازیافت هستند. از جمله استانداردهای محیطی استاندارد ROHS است. این استاندارد معرف قانونی است که در اروپا جهت محدودیت استفاده از مواد خطرناک در وسایل الکتریکی و الکترونیکی وضع شده است. مطابق با این قانون وجود ۶ ماده پر خطر برای سلامتی انسان و طبیعت در تجهیزات و محصولات الکتریکی و قطعات کامپیوتری ممنوع است. این ۶ ماده شامل سرب، جیوه، کادمیم، BDE و PBB است.

انتخاب کلید مینیاتوری

در زیر به برخی از عوامل تأثیر گذار در انتخاب کلید مینیاتوری و طراحی بار کلید اشاره می کنیم:

 

جریان نامی کلید مینیاتوری

جریان نامی کلید مینیاتوری یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب کلید است. جریان نامی کلید مینیاتوری باید بیشتر از جریان بار و کمتر از جریان مجاز حرارتی مداوم کابل یا هادی های مدار در نظر گرفته شود. یک نکته قابل توجه این است که جریان نامی کلید یا وسیله حفاظتی در مدارهایی با ضریب قدرت واحد مانند لامپ رشته ای، باید بیشتر از جریان مصرف بار باشد. هم چنین جریان نامی کلید یا وسیله حفاظتی در مدارهایی با بار با ضریب قدرت اکتیو مانند موتور و نظایر آن، باید بیشتر از ۱٫۲۵ جریان مصرف بار باشد.

در ضمن در مورد بارهای با ضریب قدرت خازنی (کاپاسیتیو) و مواردی مانند لامپ های تخلیه در گاز (لامپ های فلورسنت، گازی، بخار سدیم، بخار جیوه، متال هالید و …) به همراه خازن های تصحیح ضریب توان و موتورهای با راه اندازی خازنی و مانند آن ها، جریان نامی MCB باید برابر یا بزرگ تر از ۲ برابر جریان مصرف باشد.

قدرت قطع کلید مینیاتوری (Ics)

عامل مهم دیگر ظرفیت قطع کلید و یا به عبارتی Ics است. قدرت قطع یا Ics، حداکثر جریانی است که یک وسیله حفاظتی بدون این که آسیب ببیند، آن را قطع می کند.

قدرت قطع کلید مینیاتوری نباید کمتر از حداکثر جریان اتصال کوتاه امکان پذیر در مدار باشد. بزرگترین جریان اتصال کوتاه برای هر کلید از اتصال کوتاه در ترمینال های آن (پشت کلید) به دست می آید. به طور مثال در صورتی که در پشت MCB فاز به نول وصل شود، بزرگ ترین جریان اتصال کوتاه ایجاد می شود و این جریان در انتخاب قدرت قطع کلید مینیاتوری تعیین کننده است. جریان قدرت قطع کلید مینیاتوری باید از ماکزیمم جریان اتصال کوتاه عبوری از کلید بزرگ تر یا برابر با آن باشد.

منحنی قطع کلید مینیاتوری

منحنی قطع یک کلید مینیاتوری، یک منحنی است که نسبت زمان قطع به جریان عبوری از کلید مینیاتوری را نشان می دهد. به عبارت دیگر عکس العمل کلید مینیاتوری برای قطع مدار در حالت عبور جریان اضافه بار و اتصال کوتاه از کلید در منحنی قطع کلید مشخص است و بر اساس آن تیپ یا کلاس کاری کلیدهای مینیاتوری تعریف می گردد.

منحنی قطع کلید مینیاتوری

برای خرید کلید مینیاتوری باید توجه کنیم که به منظور حفاظت از کابل های داخل مدار باید منحنی قطع تحمل حرارتی کابل بالاتر از منحنی قطع کلید قرار گیرد.

seoman1.blogtez.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:44

تعمیر تلویزیون سامسونگ

آیا با روند تعمیر تلویزیون سامسونگ آشنایی دارید؟ در حالت کلی، تعمیرات تلویزیون ها یک روند مشابه دارد و قطعات نیز مشترک هستند. روند تعمیر تلویزیون با گزارشی که شما از مشکلات تلویزیون سامسونگ به تعمیرکارتلویزیون ارائه می دهید آغاز می شود. تعمیرکار پس از شنیدن مشکل از زبان شما، به بررسی و عیب یابی تخصصی تلویزیون می پردازد.

 

 

قطعات تلویزیون سامسونگ در بعضی از مدل ها تفاوت دارند و همین مسئله موجب ایجاد تفاوت هایی در تعمیر انواع تلویزیون سامسونگ شده است. مثلا در تعمیرات تلویزیون سامسونگ ، تعمیر بک لایت ال سی دی با فرایند تعمیر این قطعه در مدل های ال ای دی کمی تفاوت دارد. در هر صورت تعمیر تلویزیون Samsung شامل عیب یابی دستگاه و ترمیم قطعات آسیب دیده است. گاهی هم شدت آسیب دیدگی برخی قطعات بالاست و عملا امکان تعمیر آنها وجود ندارد. در این صورت اجزای معیوب تلویزیون تعویض می شوند تا روند کاری تلویزیون به حالت عادی بازگردد. در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد نحوه تعمیرات تلویزیون سامسونگ به شما ارائه می دهیم.

تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران 1 الی 24 ساعت

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران دارای شعب متعددی است. این نمایندگی مجموعه ای فوق تخصصی می باشد که در راستای ارائه ی خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، پشتیبانی و بازیابی انواع تلویزیون های برند محبوب سامسونگ فعالیت حرفه ای دارد. نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در تهران برای رفاه هر چه بیشتر کاربران و متقاضیان تلویزیون های بزرگ و کوچک سامسونگ و کاهش هزینه‌های حمل و نقل به تاسیس شعب مختلفی در جای جای تهران پرداخته است.

محل قرارگیری شعب این دپارتمان به گونه ای انتخاب شده اند که تمامی مناطق گوناگون تهران بزرگ را تحت پوشش خود قرار می دهند. با مراجعه به یکی از شعبه های ستارخان، سعادت آباد، فرجام، میرداماد، تجریش، پیروزی و ولیعصر می توانید از خدمات تخصصی نمایندگی رسمی تلویزیون سامسونگ بهره مند شوید. خاطرنشان می نماییم که کلیه سرویس ها و خدمات ویژه ی این مجموعه براساس پارامترهای اصولی و استاندارد شکل گرفته و به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی عرضه می گردند تا تجربه ی استفاده از دستگاهی بی نقص برای کاربر پدید آید.

تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج

تعمیر تلویزیون سامسونگ امر مهمی است که نیازمند تخصص بالای کارشناسان و تکنسین های مجرب این حوزه می باشد. نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج ضمن برخورداری از تجهیزات کاری مدرن و پیشرفته با استفاده از دانش به روز کارشناسان خود در حوزه ی تعمیر تلویزیون های سامسونگ به فعالیت می پردازد. اگر از دارندگان یکی از تلویزیون های سامسونگ می باشید و به تازگی شاهد اختلالی در روند کاری آن هستید، می توانید با مراجعه به شعبه ی کرج نمایندگی مجاز تلویزیون سامسونگ در شاهین ویلای کرج از خدمات و سرویس های ویژه ی ما بهره مند شوید.

این مجموعه اجبار رفت و آمد در مسیر تهران-کرج را برای تعمیر تلویزیون های سامسونگ از بین برده است. شعبه ی کرج نمایندگی تلویزیون سامسونگ با قرارگیری در محدوده ی شاهین ویلا، امکان مراجعه ی حضوری و رفت و آمد آسان را برای ساکنین مناطق مختلف استان البرز از جمله مهرشهر، گلشهر، حصارک، باغستان، فردیس، عظیمیه، کمالشهر و ماهدشت مهیا ساخته است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در محل

پیشنهاد ما به آن گروه از کاربرانی که متوجه وجود اشکال در تلویزیون سامسونگ خود شده‌‌اند، اما به هر دلیل امکان جابجایی دستگاه و تحویل آن به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ را ندارند، استفاده از سرویس تعمیر در محل تلویزیون سامسونگ است. در صورت استفاده از این سرویس نیازی به صرف انرژی و زمان برای یافتن تعمیرگاه نیست و تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون، در محل مورد نظر انجام خواهد شد.

با استفاده از این سرویس، کارشناسان تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود در محل حضور یافته و جهت تعمیر و عیب‌یابی دستگاه اقدام می‌نمایند. برای استفاده از این سرویس کافی است از طریق راه‌های ارتباطی وجود در وبسایت با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به سرویس تعمیر در محل تلویزیون را ثبت نمایید.

هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ

برآورد هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ به عوامل متعددی از جمله: دلیل خراب شدن تلویزیون، نوع خرابی تلویزیون، تعمیر یا تعویض قطعه معیوب شده تلویزیون و … بستگی دارد؛ تکنسین‌های متخصص نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ با عیب‌یابی دقیق این دستگاه هزینه تعمیرات آن را برآورد کرده و به کاربر اطلاع می‌دهند تا درصورت تمایل کاربر، پروسه تعمیرات تخصصی این دستگاه را آغاز کنند؛ پس از اتمام تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ نیز به بررسی نهایی این دستگاه می‌پردازند تا از برطرف شدن مشکلات آن اطمینان حاصل کنند.

گارانتی تعمیرات تلویزیون سامسونگ

خدمات تعمیر تلویزیون سامسونگ دارای ضمانت نامه معتبر مرکز سخت افزار ایران است. اما این جمله به چه معناست؟ گاهی اتفاق می افتد که مشتری پس از تحویل گرفتن دستگاه تعمیر شده، متوجه ایرادی در آن می شود. در این شرایط باید امکان پیگیری مشکل وجود داشته باشد و گارانتی تعمیرات تلویزیون سامسونگ، این امکان را برای شما فراهم می کند.

با توجه به قطعه آسیب دیده و اقدامات تعمیراتی انجام شده، مدت گارانتی متفاوت است. به طور متوسط، شما چند روز فرصت دارید تا در صورت مشاهده ایرادی در عملکرد تلویزیون تعمیر شده خود، مسئله را به صورت رسمی از طریق بخش تعمیر تلویزیون مرکز سخت افزار ایران پیگیری نمایید.

seoman1.blogtez.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 217 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:41

آموزش تعمیرات تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری نیاز به مهارت و دانش فنی دارد. برای عیب یابی و ترمیم درست و اصولی انواع ال سی دی، ال ای دی و …، باید دوره های ویژه آموزشی را گذرانده و با آخرین متدها و استانداردهای جهانی آشنا شوید. نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران در راستای ارتقا سطح کیفی و تخصصی دانش تعمیرکاران و نیز تربیت تکنسین های ماهر، اقدام به برگزاری  دوره های آموزش تعمیرات تلویزیون Samsung کرده است.

در این دوره ها قطعات مختلف تلویزیون معرفی شده و روش ها و مراحل ترمیم یا تعویض هریک از آنها آموزش داده می شود. همچنین کارآموزان با روش های عیب یابی و تعمیر تلویزیون هوشمند سامسونگ آشنا می شوند. هم کاربران عادی و هم تعمیرکاران می توانند در این دوره ها شرکت کرده و دانش فنی و مهارت خود را ارتقا دهند. برای اطلاع از جزئیات آموزش تعمیرات تلویزیون سامسونگ با نمایندگی Samsung تماس بگیرید.

تعمیر قطعات تلویزیون سامسونگ چگونه انجام می شود؟

مراحل طی شده جهت تعمیر قطعات تلویزیون سامسونگ عبارت است از: 1. توجه به نشانه‌های ایجاد شده در تلویزیون نظیر ظاهر شدن خطوط نابهنجار در تصویر، تیرگی تصویر، نقطه‌های قرمز، روشن و خاموش شدن متوالی و …، 2. عیب‌یابی قطعات و تست عملکرد هر یک از قطعات، 3. اقدام جهت تعمیر و یا تعویض قطعات تلویزیون و 4. تست درستی و سالم بودن قطعه تعمیر یا تعویض شده تلویزیون و رفع اشکال پیش آمده. در بخش زیر برخی از سرویس‌های تخصصی ارائه شده در ارتباط با تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون شرح داده شده است.

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون چیست؟ علت تیره شدن قسمتی از تصویر در تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون دو تکه شده است؟ یکی از دلایلی بروز هر یک از این مشکلات در تلویزیون سامسونگ خراب شدن پنل این دستگاه است که یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات تلویزیون به حساب می‌آید. اگر خطوط عمودی که بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون به نمایش درمی‌آیند از بالاترین نقطه نمایشگر تا پایین‌ترین نقطه آن کشیده شده باشند به این معناست که یا برد تیکان تلویزیون آسیب‌دیده است یا فلت‌های ارتباط‌دهنده. منتهی اگر این خطوط عمودی از وسط نمایشگر تا پایین یا بالا کشیده شده باشند به این معناست که پنل تلویزیون آسیب‌دیده است.

وارد شدن ضربه و رطوبت به تلویزیون از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب خراب شدن پنل تلویزیون می‌شوند. بنابراین از بروز چنین اتفاقاتی در تلویزیون خود جلوگیری کنید تا پنل آن آسیب نبیند و درصورت بروز مشکلی برای آن با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

چرا تلویزیون سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد؟ چرا تصویر تلویزیون بعد از روشن شدن آن و نمایش لوگوی سامسونگ قطع می‌شود؟ دلیل تاریک شدن بخشی از تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟ چرا تصویر تلویزیون سامسونگ قطع و وصل می‌شود؟ دلیل ایجاد نقاط نورانی یا تاریک در تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

منشأ بروز تمامی این مشکلات در تلویزیون سامسونگ، خراب شدن بک لایت این تلویزیون است. تلویزیون برای اینکه بتواند تصاویر را نمایش دهد به یک نور پس‌زمینه نیاز دارد که این نور پس‌زمینه توسط بک لایت این دستگاه به وجود می‌آید. استفاده از قطعاتی باکیفیت متوسط در برخی از تلویزیون‌های اقتصادی و میان‌رده سامسونگ، بالا بودن ولتاژ لامپ‌ها در چند ثانیه ابتدایی روشن شدن تلویزیون، جدا شدن لامپ‌های بک لایت از شاسی دستگاه و همچنین استفاده از بالاترین میزان نور بک لایت در تنظیمات تلویزیون همه از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب خراب شدن بک لایت تلویزیون می‌شوند.

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ چیست؟ چرا تلویزیون سامسونگ روشن نمی‌شود؟ بروز هر یک از این مشکلات نشان می‌دهد که مین برد تلویزیون سامسونگ آسیب‌دیده است. البته خرابی مین برد تلویزیون تنها یکی از احتمالاتی است که می‌توان درصورت بروز چنین مشکلاتی به آن فکر کرد. هر دستوری که کاربر به تلویزیون می‌دهد از روشن و خاموش شدن تلویزیون تا عوض کردن کانال و … همه ابتدا به مین برد تلویزیون ارسال می‌شوند. سپس مین برد درخواست کاربر را به قطعه موردنظر ارسال می‌کند و اینگونه نقش و مسئولیت همه اجزاء تلویزیون را تعیین می‌کند.

علاوه‌بر این، این مین برد تلویزیون است که ارتباط بین تمامی بخش‌های این دستگاه را شکل می‌دهد. با این وجود بدیهی است که با خراب شدن مین برد، تلویزیون ناگهان خاموش شود و روشن نشود. توجه داشته باشید که مهم‌ترین عامل خرابی مین برد در کنار وارد شدن ضربه به تلویزیون و همچنین رطوبت، نوسان برق است. به همین دلیل توصیه می‌شود که تلویزیون را به محافظ برق متصل کنید تا مین برد و سایر قطعات آن آسیب نبینند. اگر شما هم با مشکل روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ مواجه شده‌اید، می‌توانید عیب‌یابی و تعمیر این دستگاه را به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ بسپارید.

تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ

تنها دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون یا روشن نشدن این دستگاه، خراب شدن مین برد آن نیست. دلیل دیگری هم وجود دارد که موجب بروز چنین مشکلاتی در تلویزیون سامسونگ می‌شود که شامل: خراب شدن برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون است. نقش منبع تغذیه تلویزیون در این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست، تامین برق مورد نیاز تلویزیون است. با این وجود روشن شدن تلویزیون و کار کردن آن را مدیون منبع تغذیه آن هستیم.

درواقع منبع تغذیه، برق 220 ولت شهری که از نوع AC است یعنی جریان آن از نوع متناوب می‌باشد را دریافت کرده و آن را به جریان برق مورد نیاز تلویزیون یعنی از نوع DC (جریان برق مستقیم 300 ولت) تبدیل می‌کند و از طریق مین برد به تمامی قطعات تلویزیون انتقال می‌دهد. با این وجود برد پاور تلویزیون دائم با برق سر و کار دارد. از این‌رو اگر جریان برق نوسان داشته باشد، برد پاور دچار مشکل شده و مین برد تلویزیون را نیز دچار مشکل می‌کند. با این وجود برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تلویزیون خود را به محافظ برق متصل کنید. درصورتی که تلویزیون شما نیز روشن نمی‌شود یا ناگهان خاموش می‌شود بهتر است تعمیرات تخصصی آن را به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ بسپارید.

تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ

چرا بخشی از تصویر تلویزیون سامسونگ روشن است اما بخش دیگر آن تاریک است؟ دلیل نمایش خطوط رنگی یا سیاه و سفید بر روی تصویر تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون سامسونگ به صورت نگاتیو دیده می‌شود؟ دلیل از هم پاشیده شدن رنگ‌ها در تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

بروز تمامی این مشکلات نشان می‌دهد که برد تیکان تلویزیون با مشکل مواجه شده است. برد تیکان به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین بردهای تلویزیون نقش پردازش اطلاعات تصویر در این دستگاه را بازی می‌کند به گونه‌ای که مستقیماً با پنل تلویزیون در ارتباط است. اگر تلویزیون شما نیز به هر یک از مشکلاتی که به آن‌ها اشاره کردیم دچار شده است بهتر است عیب‌یابی و تعمیرات آن را به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ بسپارید.

seoman.blogside.ir

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:29

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

یکی از عیب های که در تلویزیون های سونی به خصوص هنگام تعمیر تلویزیون سونی تلویزیون های ال ای دی پیش می آید. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. که بسیار برای ما تعجب آور است. بعد از خاموش شدن تلویزیون به احتمال زیاد چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند و عیب خود را بازگو می کند. در ابتدا شما این فکر را می کنید که شاید یک دکمه اشتباه را فشرده اید که این مشکل پیش آمده و سعی در برطرف کردن آن می کنید. بعد از یک مدت تلاش به این نتیجه می رسید که تلویزیون خراب شده است و از کار افتاده است. برای اینکه بتوانید عیب تلویزیون خود را تشخیص دهد تعداد چشمک ها چراغ پاور را بشمارید.

بعد از اینکه دقیقا متوجه شدید که این چراغ چند بار چشمک زده است. در جدول عیب یابی می توانید از عیب تلویزیون خود آگاه شوید. با اطلاع از خرابی تلویزیون خود می توانید که به طور آگاهانه برای تعمیر تلویزیون خود تصمیم بگیرد. ما در این مقاله سعی می کنیم که چند مسئله که باعث خرابی تلویزیون می شود را برای شما شرح دهیم.

نوسان برق

یکی از عواملی که باعث خاموش شدن تلویزیون می شود نوسان برق است. در این حالت با بالا رفتن ولتاژ برد پاور و در بعضی از مواقع مین برد تلویزیون آسیب می بیند. برد پاور در بیشتر موارد تعمیر می شود و هزینه تعمیر آن معمولا مقرون به صرفه است. در صورت خرابی مین برد احتمال تعمیر آن کم است چون معمولا در این حالت cpu آسیب می بیند. اگر cpu مین برد خراب شود برای تعمیر تلویزیون باید مین برد تعویض شود.

استفاده از کابل hdmi فرسوده

کابل hdmi فرسوده عامل از کار افتادن تلویزیون می باشد. دلیل آن این است که کابل به طور مستقیم به قسمت پردازنده تلویزیون وصل می شود و با کوچکترین اتصالی مین برد تلویزیون را خراب می کند. در صورتی که عامل خرابی تلویزیون استفاده از کابل نامرغوب باشد. برای تعمیر تلویزیون مین برد باید تعویض شود.

استفاده از فلش ویروسی

در بعضی موارد استفاده از فلش مموری ویروسی باعث می شود که تلویزیون خاموش شود. بهتر است که قبل از استفاده فلش آن را ویروس کشی کنید. فلش ویروسی باعث از کار افتادن آی سی برنامه مین برد می شود. معمولا این خرابی در تلویزیون های اندروید شایع است. برای حل این مشکل آی سی فلش باید تعویض شود. البته در بعضی موارد با آپدیت کردن مشکل حل می شود. ولی این کار باید توسط تکنسین تعمیر تلویزیون سونی انجام شود. از دست کاری بی جهت خوداری فرماید.

خرابی برد پاور تلویزیون

معمولا برد پاور بعد از 5 الی 6 سال نیاز به سرویس دارد و باید یک سری از قطعات فرسوده تعویض شود. در صورتی که سرویس انجام نشود برد پاور دچار خرابی می شود. و تلویزیون خاموش می شود. در اکثر موارد با خراب شدن برد پاور تلویزیون کاملا از کار می افتد. و حتی چراغ پاور تلویزیون نیز روشن نمی شود. در بیشتر وقتها برد پاور قابل تعمیر است و با تعویض قطعات سوخته برد مشکل برطرف می شود.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

گام نخست در رفع مشکل خاموش شدن تلويزيون، شناسايي علت بروز اين اشکال است. پس از تشخيص اين مسئله که اشکال پيش آمده به چه دليل اتفاق افتاده، مي‌توان اقدامات مورد نياز جهت تعمير تلويزيون را آغاز کرد. براي مثال در صورتي که اشکال خاموش شدن ناگهاني تلويزيون ناشي از خرابي مين برد باشد، مي‌بايست جهت تعمير و يا تعويض اين قطعه اقدام نمود. خرابيCpu  مورد ديگري است که ممکن است سبب بروز چنين اشکالي گردد. در صورت خرابي يا سوختگي سي پي يو، نياز است تا اين قطعه نيز تعويض گردد. (نکته: معمولاً تعويض سي پي يو به تنهايي امکان پذير نيست و در اين شرايط بايد کل مين برد تعويض گردد).

در هر حال تشخيص روش تعمير يک تلويزيون با مشکل خاموش شدن ناگهاني تلويزيون صرفاً پس از بررسي دستگاه و  شناسايي علل اشکال پيش آمده مشخص مي‌گردد. (در صورت مواجهه با اين اشکال و عدم امکان تحويل و جايجايي دستگاه مي‌توان سرويس‌هاي تخصصي تعمير تلويزيون سونی را به صورت سرويس در محل تلويزيون دريافت کرد).

seotech1.blogsky.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:24

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی یک کار تخصصی است که تعمیرگاه مجاز تلویزیون سونی به کاربران ارائه می دهد. این امر توسط مهندسین مجرب انجام می شود. متخصصان این مرکز برای انجام  تعمیرات بک لایت از ابزار و وسایل پیشرفته روز دنیا استفاده می کند. بک لایت مجموعه ال ای دی های می باشد که نور زمینه صفحه را تامین می کند تا تصویر قابل دیدن باشد. با خراب شدن یکی از این ال ای دی ها مدار قطع می شود و تصویر تلویزیون سیاه می شود. برای تعمیر این قسمت باید از قطعات اصلی و فابریک استفاده کرد. در غیر این صورت خرابی به زودی تکرار می شود.

یک موضوع بسیار مهم دیگر این است که تعمیر بک لایت یک کار تخصصی بوده و حتما باید توسط افراد کاردان و دوره دیده انجام شود. در غیر این صورت احتمال این که دستگاه شما آسیب ببیند و هزینه تعمیر بسیار بیشتر می شود.

بک لایت چیست ؟

بک لایت نور پشت صفحه ال سی دی می باشد. بک لایت را می توان مانند نور پشت آپارات در سینما تشبیه کرد. در سینما بدون نور تصویری دیده نمی شود. و همه چیز سیاه است. صفحه ال سی دی تلویزیون را می توان یک آپارات دیجیتال نام برد. که با تابیدن نور بک لایت صفحه تلویزیون قابل دیدن می شود. وقتی بک لایت تلویزیون خراب می شود تصویر تلویزیون سیاه می شود.

بک لایت در تلویزیون های ال ای دی مجموعه ای لامپ های ال ای دی می باشد که به صورت سری و موازی کنارهم قرار گرفته اند. بعضی از مواقع حتی با خراب شدن یک لامپ مدار قطع می شود. در این حالت تصویر تلویزیون سیاه می شود. بک لایت در تلویزیون های ال سی دی مجموعه ای از لامپ های فلورسنت می باشد که به وسیله برد اینورتر روشن می شوند و روشنایی صفحه را تامین می کنند. معمولا عمر این قطعه در تلویزیون های ال سی دی از تلویزیون های LED بیشتر است.

علت سوخت بک لایت تلویزیون سونی

چندین موضوع وجود دارد که باعث خرابی بک لایت می شود. که ما به طور مختصر برای شما شرح می دهیم. اولین و مهمترین عامل خرابی بک لایت طول عمر لامپ های ال ای دی و شرکت سازنده بک لایت می باشد. در سال های اخیر مشاهده می شود که هر چه جلوتر می رویم عمر بک لایت تلویزیون های ال ای دی کم می شود. ما چه کارهای می توانیم انجام دهیم که عمر بک لایت بیشتر شود؟

برای این که تلویزیون شما دیرتر خراب شود به تنظیمات تلویزیون بروید و بک لایت تلویزیون خود را بین 17 تا 15 تنظیم کنید. معمولا این قسمت در حالت   عادی در حداکثر قرار دارد که به ال ای دی های تلویزیون فشار وارد می کند و باعث می شود که زودتر از کار بیفتد

قرار گرفتن تلویزیون در یک محیط خیلی گرم می باشد. به طور مثال نباید تلویزیون جای قرار بگیرد که یک وسیله گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری پشت آن قرار گیرد. یک موضوع دیگر این است که نباید تلویزیون به صورت مداوم روشن بماند. بهتر است که هر دو ساعت 10 دقیقه تلویزیون را خاموش کنید. این کار باعث   افزایش عمر تلویزیون می شود.

نکته آخر اینکه اگر بک لایت تلویزیون شما خراب شده است بهتر است که با تعمیرگاه های مجاز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید. اگر تعویض بک لایت با جنس اورجینال انجام نشود احتمال اینکه خرابی تکرار شود زیاد است. سونی سرویس تعمیرات بک لایت را یک سال ضمانت می کند. این ضمانت بصورت کتبی به شما تحویل داده می شود. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله علت سوختن بک لایت تلویزیون سونی مراجعه بفرمایید.

سونی سرویس مرکز تخصصي تلویزیون سونی در سراسر تهران تعمیرگاه های مجاز را ايجاد کرد است تا تمامي کاربران تلویزیون سونی جهت تعمير تلویزیون سونی در تهران به راحتی به تعمیرکار متخصص دست یابی داشته باشند و با خیال راحت تعمیر دستگاه خود را به ما بسپارند.

تعمیرگاه مرکزی سعي کرده است که در تمام مناطق شمال جنوب شرق و غرب تهران شعبه ايجاد کند تا همشهريان گرامی در سريعترين زمان ممکن به تعميرکاران تلویزیون سونی دسترسي داشته باشند و فقط با يک تماس در کمترين زمان ممکن تکنسين تعمير تلویزیون سونی در محل شما حضور پيدا کرده و مشکل تلویزیون شما را حل کند.

چند سال قبل در تهران براي تعمير تلویزیون سونی بايد تلویزیون را با خود حمل مي کرديد تا يک تعميرگاه مجاز جهت سرویس تلویزیون خود پيدا مي کرديد تا دستگاه شما را تعمير کند. در برخي مواقع مشکل تعميرات تلویزیون سونی با اين مرحله تمام نمي شد و بعد از پيدا کردن تعميرگاه تلویزیون سونی ممکن بود قطعه مورد نياز در اين تعميرگاه موجود نباشد و تا پيدا کردن قطعه بايد منتظر مي مانديد.

خوشبختانه امروزه سونی سرويس با داشتن تعمیرگاه هاي مجاز متعدد در سرتا سر تهران اين شرايط را ايجاد کرده که شما با تماس با مرکز تعمیرات سونی تعمير دستگاه در محل انجام شود و نيازي نيست که براي تعميرات تلویزیون سونی خود دستگاه را از منزل خارج کنيد و دنبال تعمیرگاه های مجاز مرکزی بگرديد.

هزینه تعمير بک لایت تلویزیون سونی

يکي از موارد مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون هزینه تعمیر می باشد. البته لازم به ذکر است که بگوييم هزينه تعمیر بک لایت تلیوزیون سونی کاملا متغير بوده و بر اساس همين موضوع معمولا پس از آنکه تکنسين نمايندگي تلویزیون سونی به محل مورد نظر شما مي آيد و بررسي هاي لازم به جهت تلویزیون سونی را انجام مي دهد قيمت نهايي را اعلام مي نمايد.

علاوه بر اين موضوع نوع قطعه اي که براي آن مشکل ايجاد آمده و سبب اين موضوع شده است که شما نياز به تلویزیون سونی داشته باشيد کاملا بر روي هزينه تلویزیون سونی تاثير گذار خواهد بود.

در رابطه با هزينه تلویزیون سونی بايد بگوييم که اگر تصور ميکنيد که مي توانيد خودتان تلویزیون سونی را انجام بدهيد تا جا ممکن اين ريسک را نکنيد. در واقع گاهي صرفه جويي در هزينه تلویزیون سونی سبب هزينه هاي بيشتري براي شما خواهد شد به همين دليل شما بايد به جهت تعمير با نمايندگي تلویزیون سونی تماس حاصل نماييد.

sanattormoz.parsiblog.com

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:19

مته ی مورد استفاده در سوراخکاری ام دی اف

همه ی ما با دریل و مته آشنایی داریم و می دانیم که یکی از راه های اصلی برای سوراخکاری با پیچ ام دی اف همین وسیله است. این وسیله با ایجاد سوراخ های متناسب با قطر پیچ باعث آن می شود که پیچ به راحتی در جای خودش فیکس شده و محکم تر شود. مته ی مورد استفاده برای سوراخکاری ام دی اف با سایر مته ها کاملا متفاوت است؛ این مته ها انواع مختلفی دارند و برای قطر های مختلف تعبیه شده اند. در ادامه به برسی انواع مختلف مته های مخصوص سوراخکاری ام دی اف می پردازیم.

پیچ ام دی اف

انواع مته ها برای سوراخکاری ام دی اف

مته ها به طور کلی در انواع و ابعاد مختلفی به منظور کار های مختلفی ساخته می شوند؛ هر کدام از این مته ها کاربرد های مختلفی دارند. در صنعت چوب و ام دی اف مته های مختلفی به منظور عملیات های متنوع طراحی شده اند. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، دست صنعتگران برای انجام هر گونه تغییر و طراحی باز شده است و آن ها می توانند با استفاده از وسایل و ابزار مشخص تغیرات خود را به خوبی در کار اعمال کنند.

مته ی معمولی برای سوراخکاری ام دی اف

به منظور سوراخکاری های دقیق انجام می شود؛ ما برای انجام عمل سوراخکاری و دقت در این کار باید مته ای مناسب با پیچ خود استفاده کنیم. این نوع مته ها معمولا در اندازه و قطر های متنوع وجود دارد. جنس این مته ها معمولا فولاد یا آهن است و مقاومت آن ها در امر سوراخکاری بسیار بالاست.

نکته ی قابل توجه درباره ی این مته ها این است که برای انجام بهتر کار و همچنین جلوگیری از داغ شدن آن ها از آب برای خنک کردن آن ها استفاده می کنیم. این مته ها در حین کار به علت اصطکاک زیادی که با سطح چوب دارند گرم شده و اگر آن ها خنک نکنیم، ممکن است مته بشکند.

مته خزینه برای سوراخکاری ام دی اف

عملیاتی که برای ایجاد محل استقرار واشر و گل پیچ های ام دی اف روی سوراخ انجام می شود به اصطلاح خزینه کاری نامیده می شود؛ این عمل با استفاده از ابزاری به نام مته خزینه انجام می شود. این کار به منظور پنهان نمودن جای پیچ در درون چوب ام دی اف انجام می شود و باعث زیبایی بخشیدن به کار می شود. در عملیات سوراخکاری ام دی اف به وسیله ی مته و ابزار خزینه کاری، نجار مته را به صورت خطی و دورانی حرکت می دهد.

نجار باید با تکیه بر تجربه و انجام محاسبات دقیق متناسب با سایز سوراخ مدنظرش، عملیات سوراخکاری با استفاده از مته ی خزینه را انجام دهد. کیفیت حفره ی به وجود آمده در عملیات خزینه کاری به نسبت سایر مته ها بهتر است؛ چرا که در این عملیات کوتاه بودن طول ابزار و نیز زیاد بودن تعداد لبه ی برنده عامل افزایش کیفیت کار است.

مته ی مخروطی و کاربرد آن

این نوع مته ها در سوراخکاری ام دی اف به مته ی پله ای یا مخروطی معروف هستند؛ مته های مخروطی یکی از انواع پر کاربرد مته برای سوراخکاری در صنایع فلز و چوب می باشد. به دلیل خصوصیات ظاهری که دارد به مته ی کاجی نیز معروف هستند.

روی مته های مخروطی پله هایی وجود دارد که نشان دهنده ی سایز بندی آن است؛ در واقع این مته ها کارایی چند مته را باهم دارد. قطر سوراخ مد نظر نجار با اعدادی که روی مته حکاکی شده مشخص می شود.

مته ی برگی در سوراخکاری ام دی اف

مته برگی یکی دیگر از ابزار سوراخکاری ام دی اف است که در انواع گوناگون یافت می شود. این مته که یکی از جالب ترین مدل های مته ها است، کاربرد های زیادی در صنعت چوب و ام دی اف نیز دارد.

شباهت هایی به نوع دیگر مته های سوراخکاری که به آن مته ی گازور می گویند دارد؛ توجه به این نکته که وجود این دو مته ی مشابه برای سوراخکاری به این معنا نیست که هر کدام می توانند جای یکدیگر را بگیرند، بلکه بدین معناست که در صنعت چوب و ام دی اف دایره ی ابزار و یراق آلات بسیار گسترده است.

pich-mdf.blog.ir

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:15

نقاط قوت پیچ ام دی اف

پیچ ام دی اف یکی از پر کاربرد ترین ابزار و یراق آلات در صنعت چوب و ام دی اف است؛ چوب یکی از بهترین مواد اولیه است که با استفاده از آن مصنوعات زیادی ساخته می شود. امروزه با توجه به بالا رفتن تقاضای مشتریان برای وسایل و لوازم چوبی امروزه طرفداران چوب ام دی اف بسیار زیاد شده است. به همین دلیل، اهمیت اتصالات در این نوع مصنوعات بسیار بالاست.

پیچ ام دی اف از پر طرفدار ترین انواع پیچ در بین خریداران و سازندگان مصنوعات چوبی علل الخصوص ام دی اف است. چوب ام دی اف با توجه به قدرت و سطح مقاومتی که دارد می تواند به راحتی نیاز های مشتری در زمینه های مختلف مانند مبل، میز ناهار خوری، تخت و کمد برطرف سازد.

مشخصات ظاهری پیچ ام دی اف

از آن جا که این پیچ ها معمولا باید از قدرت و استحکام خوبی برخوردار باشند، آن ها را از جنس فولاد، آهن و استنلس استیل می سازند. پیچ ام دی اف معمولا در بازار با نام پیچ چوب و پیچ سیاه شناخته می شود. انواع مختلفی دارند و در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. گل یا تاج پیچ های ام دی اف معمولا به صورت چهارسو طراحی می شود.

مدل های تمام رزوه و نیم رزوه دارند و هر کدام کاربرد مشخصی در ساخت مصنوعات چوب ام دی اف دارند. این پیچ ها با توجه به اینکه می بایست به راحتی در چوب سخت ام دی اف فرو بروند از نوک تیز و برنده ای ساخته شده اند. پیچ های ام دی اف دارای رزوه های بسیار تیزی هستند که به منظور سهولت در شکافتن بدنه ی ام دی اف طراحی شده است.

نقاط قوت پیچ ام دی اف نوک مته

پیچ های ام دی اف دارای انواع مختلفی هستند و به منظور استفاده در صنایع مختلفی ساخته می شوند. ساختار این پیچ ها به نوعی است که بعد از انجام سوراخکاری در چوب و مشخص شدن سوراخ هادی بلافاصله با یک حرکت پیچ گوشتی شارژی به داخل بدنه ی چوب نفوذ می کند.

پیچ های نوک مته با توجه به نوک تیزی که دارند، احتیاجی به انجام سوراخکاری اولیه ندارند. به محض اینکه نجار پیچ را روی ورقه ی ام دی اف قرار می دهد و با استفاده از پیچ گوشتی شارژی و یا دستی آن را می بندد. این نوع پیچ ها را با نام پیچ شیروانی نیز می شناسند. چرا که از این پیچ ها در ساخت کانکس و سقف های شیروانی نیز استفاده می شود.

نقاط قوت پیچ ام دی اف در برابر زنگ زدگی

همه ی ما به خوبی می دانیم که آب و رطوبت دشمن فلزات است و ممکن است در دراز مدت باعث زنگ زدگی و خوردگی و پوسیدگی شود. پیچ های ام دی اف با توجه به کاربرد فراوانی که در صنعت چوب و سایر صنایع دارند، زنگ زدگی و خوردگی می تواند از عیوب و نقاط ضعف آن ها باشد. به همین دلیل صنعتگران برای رفع این نقص تصمیم بر این گرفتند که روی این پیچ ها را با نوعی از فلز که مقاومت بهتری به نسبت آهن در مقابل رطوبت دارند بپوشانند. فلز روی (zinc) از بهترین گزینه ها در این زمینه بودند. علت طلائی و یا نقره ای بودن برخی از پیچ ها دارا بودن این خاصیت می باشد.

موارد استفاده از پیچ ام دی اف

استفاده از پیچ ام دی اف در صنعت کابینت سازی امروزه بیشترین طرفدار را دارد؛ دلیل این محبوبیت داشتن مقاومت بسیار بالا در مقابل سنگینی و رطوبت آب و هوا می باشد. برخی از این پیچ ها برای نگهداشتن انواع تخته چوب ها در کنار هم استفاده می شوند.

samsung-repair.takblog.net

نمایندگی پاناسونیک ...
ما را در سایت نمایندگی پاناسونیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:54

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :